dimecres, 22 d’octubre del 2008

HISTÒRIA 1, CAPÍTOL 2

Segueixo amb la història. Recordeu que el joc que us vaig proposar des d'un principi és posar un títol a la història i un per a cada capítol que vagi penjant, així com mirar d'endevinar què passarà a continuació. Doncs bé, avui us en proposo un altre (però el primer segueix vigent eh!): si en teniu ganes, agafeu la història a partir d'un cert moment que trieu i feu-vos-la vostra, seguiu-la al vostre blog (sempre citant-ne l'original si us plau, però a partir del punt que l'agafeu podeu fer-hi tants canvis com vulgueu). I si en comptes d'agafar un punt de la narració voleu centrar-vos en algun personatge que hi apareix o en algun lloc i crear una història a partir d'ells, feu-m'ho saber també. La idea és aconseguir un relat que sigui colectiu i interactiu. Si teniu dubtes, ja ho sabeu, consulteu-me i jo miraré d'aclarir-ho tant com pugui.
________________________________________
En Joan i l’Eulàlia passegen tranquil·lament agafats de la mà per l’Avinguda Gaudí mentre el gèlid ventet hivernal els acaricia. A ambdues bandes van observant les tendes i les cafeteries de tota la vida on alguna gent passa l’estona i pel mig van trobant nens que, mentre juguen al pilla-pilla o a futbol, omplen el carrer de rialles. Penjant per damunt dels seus caps van veient tot un seguit de llums decoratives de Nadal que semblen voler guiar-los en la foscor de les últimes hores de la tarda.
Però l’Eulàlia sap que ara tot això en Joan no ho veu tan bé com ella. Li ha costat força d’acceptar-ho però, després de múltiples explicacions dels metges i les infermeres, ha acabat reconeixent que potser hi veu una mica pitjor i que caldrà ajudar-lo. Mentre camina al seu costat sent la seva respiració un pèl estressada i els seus passos vacil·lants. Li diu fluixet i a contracor que no es preocupi, que tot anirà bé però de sobte sent una forta pressió a la mà. El tacte li mostra el que el seu company sembla no atrevir-se a mostrar-li amb paraules. Ella intenta transmetre-li carinyo, paciència... però mai n’ha sabut i ell rebenta d’una forma inesperada:
- No puc més! Putes llumetes de Nadal! M’enceguen! Per què cony les hauran de posar?
- Calma, calma Joan... Què et passa? Digues-m’ho... Vols que parem a fer un cafetó i en parlem com dos adults que som? Fins ara jo no...
- Calla! El que em passa és que no hi veig bé, que no t’ho han dit els metges? Que no t’ho he dit jo, Eulàlia? El que em passa és que amb tantes llums de coloraines em desconcerto... la vista se’m torna borrosa i tinc por, tu no saps el que és... No saps el que és veure-hi borrós, Eulàlia! I saber que arribarà un dia en que no hi veuré de cap manera!
- Però tu...
- Jo... res. Quan penso en com van lluitar els nostres pares i tots els altres “maquis” en la postguerra... I total per a què? Per a què seguim tenint una societat absolutament capitalista que només gasta, gasta i gasta?
- Quines animalades dius! A què ve això ara?
- Res, només reflexionava... Tanta guerra, tanta revolució i tants ideals de llibertat per aconseguir una puta il·luminació nadalenca que, a més de ser ridícula, és caríssima i fot als que hi veiem malament...
En Joan no pot més i, sense pensar-s’ho dues vegades, frena i s’asseu en un banc. I pensar que ahir quan es va despertar se sentia tan segur... tant fort tot i saber el seu problema... Però ara que els metges li ho han confirmat, li han fet desenes de proves i, a més, ell ha sortit al carrer i ha comprovat que només veu llums arreu i poca cosa més... ara, se sent derrotat, desfet.
I només té forces per mostrar-li a l’Eulàlia un fals somriure, com de pallasso emborratxat, que s’esvaeix mentre recorda el blau dels seus ulls.

5 comentaris:

Natàlia Díez ha dit...

hola!

uff una història dura...

de moment no se m'acut cap títol, ja hi pensaré xD

sols no m'agrada una cosa: la paraula cafetó

la trobo molt cursi...

:)

i pel que fa al que dius sobre el meu poema... pensava k kdava prou clar :S

sense música jo moro... això és el k volia dir

en fi, seguiré pensant-hi, però a mi m'agrada ^^

i lo del flog, res... cansament xD

petons!

··NaT··

Olga ha dit...

Mm... però què té aquest home?!!!!

Sniiff...

Fer-se gran és horrible, veure com només ets "l'esquelet del que has estat"(ho poso entre comes perquè ho he tret d'una cançó XD), com cada vegada et veus menys capacitat per fer coses que abans feies amb aparent facilitat, que els moviments gràcils es tornen lents i feixucs... ai ai, que em deprimeixo xD

veure com la gent que t'envolta envelleix és molt dur...

En fi, per fi he vençut la mandra (bé, la veritat és que m'he posat a llegir el blog perquè em feia mandra posar-me a fer deures XDDD douch).

Adéu-siau!!!

Olga (de la uni) ^^

Olga ha dit...

En qui pensava quan vaig escriure el text...
En un d'aquests amors estúpids que sento per gent que quasi no conec.
xD em sembla que amb això ho dic tot.

I després en altres coses, però són més complexes d'explicar... És normal que no ho acabis d'entendre.

Petons ^^

Anònim ha dit...

eii !

ja feia molt què no em passava.
Bé...un títol..." Abre los ojos" ja està agafat per una pel·lícula espanyola ( què m'agrada molt per cert)..Mh...No ho sé..Cal llegir més, és clar què ha de tractar del problema del protagonista, però encara no sé com ho portarà ell, li ve molt ràpid pel què és llegeix, però suposo què a mida qué passi el temps ( els capítols- m'agrada aixó qué començis en 1 de gener-) s'ho prendrà tot de manera diferent..així qué...

posa el 3er capítol !! ÒÓ jeje, s'ha de dir, enganxa.


P.D: em va agradar la peli d'ahir :P a mi lo flipat en cine m'encanta jeje
Fins demà!

Iso

Andrea Kruithof ha dit...

estic d'acord enganxa. I molt.
Com de dolenta és la situació de l'home, quina impotència!
per a quan el següent capítol??
estem esperant!.... Impacients com en un culebró, però com ja et vaig dir, pinta molt bé. Està ben narrat.

nem a veure el títol... no se m'acudeix res bó.
perdent el fil
?
em no...
ehh...
obscuritat?
weno... tampoc

un altre dia ho intente.. que la inspiració m'ha fugit de nou.
un bes!
i a seguir escrivint...