dilluns, 1 de desembre del 2008

HISTÒRIA 1, CAPÍTOL 3

I seguim, us recordo que podeu proposar títols per cada capítol i per la història sencera a mida que la vagi penjant. Així mateix, també podeu exposar als comentaris com creieu que continuarà la història. També si voleu, podeu continuar la història (no com creieu que continuarà sinó com voldríeu que continués si fos vostra) a partir d'un cert punt al vostre blog, modificant-la tant com vulgueu però citant l'original.
________________________________
Acaba de tornar a casa esgotat, nerviós i enfadat amb sí mateix. Avui al restaurant de la Remei les coses no han anat gaire bé... Ara és a casa, sol, i ho va recordant mentre sent el tic-tac del rellotge del menjador. És davant del piano i es mira les tecles amb recel. Qualsevol que el veiés, diria que simplement està meditant, però en el fons té una tristesa que el crema per dintre. Avui ha fet setanta anys i ella li ha proposat que toqués una mica al seu local, com abans feia cada nit i ara només fa de tant en tant.
De sobte deixa caure el puny tancat sobre el piano amb violència: s’escapa un soroll esgarrifós i la cambra s’omple de vibracions dissonants.
- Per què? Vull veure-hi bé! No vull ser inútil la resta de la meva vida!!!!
Llàgrimes i més llàgrimes. I es desmorona damunt del piano. I el piano emet queixes i laments paral·lels als del seu cor.
De sobte aixeca el cap i veu un sobre de color blau cel damunt del prestatge. Decideix rellegir el seu contingut:

Estimada Remei,

Des del primer dia la teva mirada va ser un encís. El meu cor es va afeblir i jo només feia que cercar la màgia dels teus somriures. Sé que saps el que et vull dir, sé que ja tens pensada la resposta. Em diràs que només sóc un amic, però jo vull sentir-ho dels teus llavis, vull que m’ho diguis i m’abracis, que m’omplis d’aquella suau fragància teva encara que després hagi de plorar la teva negativa.
Però ara digue’m, què serien les nostres vides sense tenir-nos l’un a l’altre? Ens coneixem des que érem petits, recordes? Tu eres la pobre nena orfe i jo el nen que et volia ajudar... Quan penso en tot el que tu em vas arribar a ensenyar penso que la balança era desequilibrada des del primer moment. Tu estaves sola, però tenies la música (aquell violí teu...), jo notava que estava bé, però que em faltava quelcom... series tu?
Em faltes, Remei, ets la part que falta per completar la meva ànima, però no sé si el teu cor sabrà acceptar tants afalacs venint de mi, que no tinc més que 19 anys. Tu segurament ja hauràs triat marit i serà algun home fornit del Montseny. Però si així fos, jo no deixaré mai d’estimar-te.

Joan

“Com ha canviat la meva vida des de llavors”, pensa. “La Remei es va casar amb un enamorat de la cuina i va deixar la música, jo em vaig casar amb el que ella havia deixat en mi... les notes, els pentagrames, les classes de solfeig...“
“Aviat la Remei i el seu marit varen obrir un restaurant al carrer Princesa on es feia música de jazz per la nit i jo, disposat a no rendir-me mai, vaig entrar de col·laborador (cada nit de dilluns a dijous a tocar el piano).”

I, de fet, això ha anat a fer aquesta nit: després d’un temps d’estar a casa, la Remei l’ha convidat a tocar el piano amb l’acompanyament d’ella al violí. Ella no se’n recordava massa i al principi ha desafinat una mica però ell... ell l’ha cagada estrepitosament: amb tanta foscor a la sala, s’ha adonat que no veia les notes i... com a bon músic de jazz ha sabut improvisar, però aviat també se li ha ennuvolat la vista i s’ha embolicat també entre les tecles del piano. Ella l’ha animat a continuar, però finalment ell ha començat a tocar amb despreci, carregat d’odi i ella l’hi ha demanat que parés, que a la clientela (la fotuda i maleïda clientela) no li agradava l’interpretació.
Aleshores ell no ha pogut resistir i els ha cridat a tots:
- Què passa? No hi veig bé, saben?

4 comentaris:

Jesús M. Tibau ha dit...

molta sort a la teva història

Anònim ha dit...

eii !!

ja saps q vaig formatejar l'ordinador i se'm va borrar tot ..i enguany he consseguit el teu blog xD !! Ja el trobava a faltar, és tant filosòfic q per molt q només és tracti d'una pàgina web hem fa sentir com a casa..
I aquesta combinació de color recorda a la música jazz :D

Molts cops m'entren ganes d'escriure un llibre..potser ho faci com tu, en un blog, per capítols..però crec q no li passaria la direcció a ningú conegut xD jejeje
Saps? pel q escrius de vegades m quedo pensativa i crec q estàs trist, però no tothom qui escriu coses tristes les sent, no?¿ espero q a tu mai res et faci sentir tant impotent..I sí et passa..d'inútil res! Qué no ho seràs pas mai ! ;)

Fins demà Adri ^^
P.D: l'examen crec q molt rebé! :)

Isolda

Anònim ha dit...

Ei !

Torno a ser jo jeje ^^
Te deixat el poema q he analitzat a l'examen ( és de lo millor de Verdaguer per al meu gust, encara q té molta cosa q m'agradi- la majoria no, per cert xD) No se si serà del teu gust o no...

Per cert, ja sé q sóc una pesada...però m'encanta el llibreeeee ^^ m'en vaig a llegir jeje ( i tenies raó, Glauster-Roist ja és la " Roca-agrietada" xD el prof. m'encanta ^^)
P.D.: no callo mai,..Has anat mai a lulu.com? Allà molts autor publiquen les seves novel·les sense passar x editorial. potser t'interessi..Fins demà!!! ( he de llegir-llegir-llegir!!)


Què és la poesia?
La poesia és un aucell del cel
que fa sovint volades a la terra,
per vessar una gota de consol
en lo cor trist dels desterrats fills d'Eva.

Los fa record del paradís perdut
on jugava l'amor amb la ignocència,
i els ne fa somiar un de millor
en lo verger florit de les estrelles.

Ela és lo rossinyol d'aquests jardins,
són llur murmuri bla ses canticeles,
que hi transporten al pobre desterrat dant-li per ales místiques les seves.

No es deixa engabiar en los palaus,
no es deixa establir per la riquesa; en la masia amb los senzills del cor les ales d'or i sa cançó desplega.

Mes per sentir-l'hi modular a pler
la pobra huamitat està distreta;
qui està distret amb lo broll mundà
com sentirà la refilada angèlica?

L'aucell del paradís no es fa oir, no,
de qui escolta la veu de la sirena:
lo cel que es mira el la fontana humil
no s'emmiralla en la riuada tèrbola.

De poetes cabdals prou n'hi ha haguts,
cap d'ells la dolça melodia ha apresa;
qui n'arribés a aprendre un refilet,
aquell ne fóra l'âliga superba.

Mes l'aucellet refila tot volant,
calàndria de l'empírea primavera,
allí dalt entre núvols de l'orient
llença un raig d'harmonies i s'encela.

Jo l'he sentida un bell matí de maig,
lo bell matí del maig de ma infantesa;
jo l'he sentida, la gentil cançó:
per ço m'és enyorívola la terra.



p.P.D: cregut q és aquest noi!!

Iso

Olga ha dit...

T_T pobre home... tot li surt malament.