dissabte, 13 de desembre del 2008

Avui toca parlar de cinema

Anar al cine sempre ha estat una de les meves grans passions, tothom que em conegui bé ho sap. Hi va haver una època en que, per a mi, quedar era sinònim d'anar al cine. Fins q un dia me'n vaig adonar de lo car que era i de que, sovint, era dificil posar-se d'acord sobre quina pel·licula veure i acabaves pagant x veure la cutrada que el teu millor amic volia veure.
Doncs bé, vet aquí que avui us vull fer una llista de recomanacions fílmiques:
Si us agraden les películes europees amb un cert toc dramàtic i amb essència romàntica, si sou uns apassionats de la música o si us agraden les pelis q jo n'hi dic "d'escola", algun dia heu de veure Los niños del coro, una de les millors pelicules q he vist mai. La varen fer l'altre dia per la tele.
Si us interessa conèixer la història, el passat, entendre la política actual observant l'antiga, si us interessen els drames humans però colectius, em va alucinar el recent descobriment per part meva del film Soldados de Salamina, basat en la novela homònima. Memòria històrica, ara q sembla q està tant de moda.
Si us agrada conèixer el que passa al món de forma rigurosa i us agraden les pelis q us transporten perfectament a una situació determinada, el dramíssim Gomorra us durà a conèixer la Itàlia més desconeguda, recòndita i fosca. La mafia és molt més forta del que ens pensem i la peli t'ho demostra cruament. No apta per ments hipersensibles.
I finalment, si voleu gaudir del romanticisme més convencional a l'estil americà, però amb un tall un pèl independent, aquest mateix divendres s'ha estrenat als cinemes espanyols My blueberry nights. No us en puc dir massa cosa perquè encara no l'he vist, però us puc assegurar q serà millor q la super-producció hollywoodiana i taquillera de Crepúsculo (peli dirigida sobretot a la massa adolescent i de contingut extremadament superficial).
Em podria passar hores fent-vos moltíssimes més recomanacions cinematogràfiques, però crec q x avui ja n'hi ha prou. Si algú ja n'ha vist alguna o en veu alguna q comenti, digueu la vostra.

4 comentaris:

-linaa. ha dit...

eei =)
bueno, la peli de crepusculo puede que no sea GENIAL, pero los libros dicen muuuuucho mas que solo una tipica historia para la masa adolescente..
a ver si nos vemos algun dia!
un besazooo

PS: a mi tambien me fascinaaa ir al cine xD

Anònim ha dit...

Com finalment he decidit anar a estudiar i apagar l'ordinador, l'última cosa que hem quedava per fer era passar-me per aqui. xDD
Sí no hagués estudiat abans, ara hem sentiria culpable...AHH!! no hem distreguis consciència!!

Les teves recomenacions semblen molar molt. Soldados de salamina és un llibre q els habitants de casa meva estàn obligats a llegir sota l'ordre cap de la tribu. Però ningú li fa cas, i mira q diuen q és bo. Bé, per culpa teva estic ocupada en plan llibres, moltes gràcies per...18é cop? xD

L'últim q vaig veure en gran pantalla va ser Crepúsculo xD i ...bé..el terme " producció hollywoddiana" x nenes cridaneres és lo més acertat, tot i q no està malament si tens en compte la intenció dl autor ( acerta molt xDD).


I bé ! me'n vaig a empollar. Ara sí xD pro potser me'n vaig a fotre'm pastilles per galipandries abans...¬¬

Arrivedercci ragazzio !!

Isolda la de color de gosquanfuig.

Unknown ha dit...

Bé, jo proposo la peli "La vida secreta de las palabras" de la Isabel Coixet, és d'aquelles pelis que et soprenen des de l'inici fins al final. És un drama romàntic que parla de tot allò que no arribem a dir mai...però que sempre hi ha algú que no cal que li diguis res, que només amb una mirada ja t'enten, trobar aquesta persona és el millor regal. Mira-la i espero que t'agradi tant com a mi.

Olga ha dit...

Jo només he vist la primera tot i que les altres també les voldria veure. Ahh, ja tinc més pel·licules per la llista interminable de pelis que cal veure XD en fi. Em va agradar molt, sobretot perquè la vaig veure en francès... jo i una amiga vam estar un temps cantant les cançons XD adéuu!!! ^^